گاها پیش میاد در طرح کارت ویزیت طراح از رنگ دلخواه برای طراحی استفاده می کند که حتی به صورت مستقیم دارای تضاد با لوگو و نام تجاری دارد که این موضوع بدون چک کردن و اهمیت دادن به رنگ برند ، باعث بی مفهومی رنگ در کارت می شود و این امر باعث کاهش میزان تاثیر پذیری در مخاطب می شود .
روانشناسی رنگ ها در کارت ویزیت (رنگ سفید)
رنگ سفید را میتوانید به عنوان رنگ استاندارد و بدون ریسک بنامیم ، رنگی که امن و محافظه کارانه برای اکثر کسب و کار ها بحساب می آید در طراحی به عنوان رنگ پایه در بیشتر مواقع از رنگ سفید استفاده می شود که تنها در موارد خاص مانند هم خوانی با لوگو یا آرم تجاری و … دیگر نمیتوان آن را گزینه خلاقانه بدانیم و کارت ویزیت هایی که با رنگ زمینه سفید طراحی و چاپ می شوند محوریت تمرکز بر روی تصاویر و متن ها می باشد .
همچنین شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف در طراحی کارت ویزیت معانی متفاوتی را به مشتریان القاء کنید مثل رنگ قرمز روشن، آبی، سبز، نارنجی، زرد، فیروزه ای، صورتی، قرمز و یا بنفش و … که هر کدام در جای خود میتواند تاثیر و مفهوم را نشان دهد .